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방향성

1. 나는 무슨 필드로 가야하나
-hispanic studies: interdisciplinary 라면서 은근이 엄청 희한한건 못하게함 결국 전통적인 것을 해야함
-hispanic studies 를 한다음에 내가 안뜨로에 취직될 리가 없음

2. 무슨 공부를 하고 싶나
-순수 theory에 대한 거부감? - 그게 universal 한가? 그게 특정 사회맥락에 벗어났을 때 무슨 소용인가
universal theory를 만들겠다는 것의 오만함
-aesthetic..그게 사회랑 무슨 상관인데?
-작품: 나의 개인적 읽기가 어떻게 사회적인 의미를 띌 수 있나?
-anthro 난 anthro가 너무 좋은데 이걸 hispanic studies, cultural studies, literary studies랑 어떻게 엮어야 할지 잘 모르겠다... ja...
-작품을 두고 일어난 사회적 반응에 관심이 있습니다... 저는..

3. field 정보
http://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780199766567/obo-9780199766567-0028.xml
http://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780199766567/obo-9780199766567-0067.xml
https://www.discoveranthropology.org.uk/about-anthropology/specialist-areas/anthropology-of-art.html


-journal 탐색

Journal of latin american cultural studies
Bulletin of Latin American Research
Chicana/Latina Studies
Aztlan journal
Latino Studies



-좋은 예시 찾기
1) Afro-paradise: Brazil의 teatro, performance를 state 의 racializing performance랑 같이 두고 해석 캬! 
2) Lewis: Afromexican 가족 사진 읽기에서 ..
3) Camilla Foja 



keyword

Yeongju received B.A and M.A in Hispanic language and literature from Seoul National University, South Korea before coming to the US. She works on Latinx cultural identities and political positions from the 1960s from the perspective of globalization, comparative racialization and decolonization. Especially she is looking at how the globlization was lived, understood and contested by ethnic groups living in the US and the meaning of ethnic solidarty art and activism howin the empire and global solidarity through art  and activism.  As a socially engaged scholar, Yeongju is currently developing an online project for trans Latinx visibility with local activists in Atlanta. 



Especially? Importance?  She has presented in LAtin American Studies Association, asian hispanic association .
She teaches basic and intermediate Spanish course. 

comparative racialization / differential racialization / indigenetiy 

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